Vásárlási feltételek
Vásárlási feltételek
Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák!
A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a
kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén
a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A
Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket,
valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük
helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint
módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A termékképek az esetek túlnyomó többségében megfelelnek a valóságnak azonban előfordulhat, hogy a
termék megjelenése változott mióta feltöltöttük webshopunkba. Amennyiben fontos Önnek a termék
színe, kialakítása, méretei, keresse ügyfélszolgálatunkat, ahol szívesen adnak bővebb tájékoztatást.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és
úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.
Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új
vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail
címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges
adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell
jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy
futárszolgálat vagy MPL által), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, banki átutalás, készpénz).
A termék megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után. Ha egyetért a megrendelés
tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett
találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a
szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése
előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy
hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben
a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél
elálljon a szerződéstől.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását
követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható
szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.
Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre és utánvéttel történő fizetésre.
Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell
kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
Szállítás
Kedves vásárlóink minden igényét kielégítő szállítási feltételeket dolgoztunk ki webáruházunkban.
Az alábbiakban feltüntetett szállítási díjak bruttóban értendők.
Házhozszállítás MPL futárszolgálattal:
• Ha a termékek össztömege meghaladja a 120 kg-ot vagy mérete miatt nem fér el egy 60*100-as segédraklapon, úgy a rendelt termékeket raklapon szállítjuk, melynek a díja 9999 Ft.
• MPL lakossági ügyfélszolgálat: +36 1 767 8282
• Postai nyomon követés: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
Szállítási díjaink a következők:
Rendelés összege Szállítás költsége
0-20 kg-ig 2200 Ft
120 kg felett 5740 Ft
Házhozszállítás GLS futárszolgálattal:
• GLS-el történő kiszállítás esetén a házhozszállítás díját a webshop, a kosárban lévő termékek súlya alapján automatikusan számolja ki.
• A szállítás költsége tartalmazza a csomagazonosítót tartalmazó e-mailt, SMS értesítést a futár számával, kétszeri kiszállítás megkísérlését, illetve az egy napos expressz szállítás költségét.
• Amennyiben a csomagját nem tudja a megküldött 3 órás időintervallumban átvenni a visszaigazoló e-mailben vagy a GLS ügyfélszolgálatán megváltoztathatja az intervallumot.
• GLS lakossági ügyfélszolgálat: +36 29 886 700
• GLS csomag nyomon követése: https://gls-group.com/HU/hu/csomagkovetes
A házhoz szállítás költsége az alábbi táblázat szerint kalkulálódik, egyedi eltérések
előfordulhatnak:
Súly | Szállítás költsége |
0-2 kg | 3590 Ft |
2-5 kg | 3690 Ft |
5-10 kg | 3990 Ft |
10-20 kg | 4190 Ft |
20-30 kg | 4590 Ft |
Amennyiben ezen felül extra szolgáltatást igényel, például dokumentumcsatolás vagy inverz csomag
esetén, ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot.
Személyes átvétel:
• Személyes átvétel kiválasztására a pénztár menüben van lehetőség, az átvétel üzleteinkben, nyitvatartási időpontokban lehetséges.
• Díjszabása megegyezik a házhozszállítás díjával, ugyanis az átvételi pontokra is ki kell szállítanunk a csomagokat.
• Az ügyfélszolgálat értesíti a vevőt, hogy mikor átvehető a csomag.
Üzleteink (személyes átvételi pontok):
3529 Miskolc, Soltész Nagy Kálmán u.161. (H-P: 07:30-17:00) (SZ: 8:00-12:00)
4400 Nyíregyháza, Váci Mihály u. 3. (H-P: 07:30-16:00)
3770 Sajószentpéter, Kálvin Tér 23. (H-P: 07:30-16:00)
5600 Békéscsaba, Jókai u. 29. (H-P: 07:30-16:00)
4030 Debrecen, Monostorpályi út 102 (H-P: 07:30-16:00)
2100 Gödöllő, Ady Endre sétány 64. (H-P: 07:30-16:30)
8600 Siófok, Kele utca 5. (H-P: 07:30-17:00) (SZ: 8:00-12:00)
5000 Szolnok, Thököly út 78. (H-P: 07:30-16:00)
MPL PostaPont szállítás:
• Akár MPL PostaPonton is átvehet csomagjait a nap 24 órájában.
• A 20 kg alatti csomagok az országszerte több mint 2700 helyen fellelhető átvételi pont bármelyikén átvehetők. (MOL benzinkutak, COOP áruházak, PostaPont, posták)
• A csomagra 5 munkanapos őrzést biztosítunk
Díjszabása megegyezik az MPL házhozszállítás díjaival:
Rendelés összege Szállítás költsége
0-20 kg-ig 2200 Ft
A kiszállítás státuszáról a kiválasztott futárszolgálat ad információt e-mailben és körülbelül 1
órával kiszállítás előtt telefonon. A termék átvételekor fontos ellenőrizni a csomagolást és a terméket!
Ha a vásárló sérülten kapja meg a terméket jegyzőkönyvet kell felvenni a sérült csomagról a futárral.
Sérült-, törött termékkel kapcsolatos reklamációt utólag jegyzőkönyv hiányában sajnos nem tudunk elfogadni.
A csomagjainkat biztosítva küldjük, melyek átvételtől számítva 72 óráig érvényesíthetőek, így
utólagos jegyzőkönyv felvételére is lehetőséget nyújt. A vásárló utólagos jegyzőkönyv felvételével
kapcsolatban csomagküldő szolgálatot keresheti.
Elérhetőségeink:
• Központi ügyfélszolgálat: 06 46 999 199
• Kiszállítási probléma: szerviz@meleget.hu
• Általános érdeklődés: info@meleget.hu
1.000.000 Ft, azaz, egymillió forint értékhatárt átlépő megrendelés esetén utánvétes fizetésre
nincs lehetőség! A szállítási költségek minden esetben egyszeri kiszállításra vonatkoznak, újbóli
kiküldés szállítási felárral jár!
Raktárkészlet állapotok:
Raktáron: Az előző napi raktárkészlet alapján a termék elérhető belső raktárról. Ebben az esetben a kiszállítás 1-3 munkanapot vesz igénybe.
Rendelhető: A termék jelenleg nincs raktáron a központi raktárunkban (3529 Miskolc, Soltész Nagy Kálmán utca 161). A beszerzési folyamat elinditható, azonban a beszerzésnek nincs egzakt időintervalluma.
A beszerzési idő pontosítása a kapcsolatok menüpont alatt feltüntetett elérhetőségeink valamelyikén lehetséges, illetve a megrendelő az ügyfélszolgálatunk által proaktív tájékoztatást is részesül.
Szállítás gyártástól függően: Ebben az esetben a termék országos szinten hiánycikk, a beszerzést teljes egészében a gyártás ütemétől függ, mely gyáranként változhat. A beérkezési ideje bizonytalan.
Külső raktáron: A legfrissebb beszállítói visszajelzés szerint, az adott termék elérhető a gyártó raktárában. Ezen termékeket rendelésre kérjük be, a gyártó által megadott várható vagy konkrét
szállítási időpontot pedig jelezzük a vásárló felé.
A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben
meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában
nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A
megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A termék visszaküldése
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a 3529 Miskolc, Soltész Nagy Kálmán utca
161. címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a
Eladó vállalta e költségek viselését. Eladó azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését,
lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. A
Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék
visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem
terheli.
Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött
szerződést iktatják, utólag hozzáférhető lesz.
Klíma vásárlás feltételei
Ön klíma vásárlása esetén, a vásárlási feltételek elfogadásával automatikusan nyilatkozik arról,
hogy a jövőben képesített vállalkozással telepítteti majd a megvásárolni kívánt alkalmazást.
2019. március 15. napján hatályba lép a fluortartalmú üvegházhatású gázokkal és az ózonréteget
lebontó anyagokkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 14/2015. (II. 10.)
Korm.rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) módosítása.
A vállalkozások és a lakosság jogkövető magatartásának megkönnyítése érdekében a telepítési
tanúsítvány kiállításának folyamatát is egyszerűsíti a hatályba lépett módosítás. Ennek értelmében
a telepítést végző képesített vállalkozás előzetes kiválasztása és nyilatkoztatása helyett –
összhangban az Európai Uniós szabályozással – a telepíttetőnek elegendő arról nyilatkoznia, hogy a
jövőben képesített vállalkozással telepítteti majd a megvásárolni kívánt alkalmazást. Lehetőség van
tehát arra, hogy a telepíttető a vásárlást követően válassza ki a telepítést végző vállalkozást.
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás
jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a
megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül
visszatéríteni. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az
értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának
megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő
kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy
visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a
termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül
ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék
visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést,
tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell
tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlásáról bővebben az alábbi linken olvashat:
https://www.meleget.hu/elallasi-jog A 45/2014. (II. 26.) kormány rendelet 11.paragrafusának második
melléklete szerinti elállási nyilatkozat minta erre a linkre kattintva letölthető.
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem
elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb,
sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést
küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az
eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét
rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése
visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben
és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének
tényéről, ezután már csak személyesen vagy a Kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségek
valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor
(fax-szám, mail cím, telefon).
Jogérvényesítési lehetőségek:
Cégünk minden esetben nyitott a mindkét fél számára előnyös kommunikációra, probléma megoldásra,
így amennyiben úgy érzi, hogy jogai csorbát szenvedtek keressen minket a vevőszolgálaton keresztül,
hogy mihamarabb megoldást találhassunk a megoldást a problémára. A termékkel, illetve az eladói
tevékenységünkkel kapcsolatos panaszait, észrevételeit, illetve kifogásait az alábbi
elérhetőségeink valamelyikén juttathatja el részünkre:
Szolgáltató neve: Hideget-meleget Kft
Szolgáltató székhelye és levelezési címe: 5600 Békéscsaba, Jókai u. 29.
Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Békés Megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 04-09-017129
Elérhetőség: info@meleget.hu
Szolgáltató telefonos elérhetősége: 06 46 999 199
Adószám: 25197590-2-04
Amennyiben az Eladó és Vevő között esetlegesen fennálló jogvita az Eladóval való tárgyalások során
nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi
lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:
• Panasztétel a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóságnál
• Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
• Online vitarendezési platform
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogutódja
Amennyiben a fogyasztó jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye
szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerit illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája ezen a linken
található: http://jarasinfo.gov.hu/
A területileg illetékes járási hivatal elérhetősége:
Járás vezetője: Dr. Gulyás György
Cím: 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.
Levelezési cím: 5601 Békéscsaba, Pf. 512.
Telefon: (66) 528-320
E-mail: bekescsaba.jaras@bekes.gov.hu
A területileg illetékes, Békés Megyei Békéltető Testület:
Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Online Vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban,
és nem akar feltétlenül a bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválasztják a panasz
kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A webshop tárhelyszolgáltatója:
Webshop Experts (Shoprenter.hu Kft - 4028 Debrecen, Kassai út 129.; Cg. 09-09-020636
kapcsolat@webshopexperts.hu ) tel. 06/1/234-5011